Reklamationer
Ăr det nĂ„got problem med produkten eller har den kanske gĂ„tt sönder? Det Ă€r inget att oroa sig över. För att reklamera din vara, kontakta oss pĂ„ Kayakstore vi mail omgĂ„ende och följ nedan steg. VĂ„r mail Ă€r hello@kayakstore.se. Vi Ă€r mĂ„n om att Ă„terkoppla inom 2-3 arbetsdagar.
-
Beskriv i mailet varför du vill reklamera och bifoga bilder pÄ skadan eller problemet, skriv Àven ordernummer/kundnummer. Bifoga bevis pÄ inköp, (kvitto eller faktura).
-
Observera att beroende pÄ vilken typ av vara och skada det gÀller sÄ ÄtgÀrdas reklamationsÀrendet pÄ olika sÀtt. Vid de flesta fall Àr det vÄra leverantörer som avgör vad som gÄr under reklamation dÀrför mÄste vi fÄ hit den skadade varan för att sedan skicka vidare till leverantören. Hanteringstiden för reklamationer ligger mellan 1-4 veckor men vi försöker sjÀlvklart lösa det sÄ fort som möjligt.
-
Vid reklamationsĂ€renden skickar vi pĂ„ Kayakstore en retursedel till dig sĂ„ du kan skicka tillbaka den skadade varan.Â
Reklamation vid Transportskador
- Om en produkt frÄn Kayakstore.se skadas i transport, oavsett om skadan Àr vÀl synlig eller dold, skall detta anmÀlas omgÄende till fraktbolaget och Àven direkt meddela oss pÄ hello@kayakstore.se. En synlig skada ska reklameras samma dag. En dold skada ska reklameras inom 7 arbetsdagar.
- AnmÀls inte detta sÄ kan skadan ej kopplats till frakttillfÀllet och ansvaret hamnar hos dig som kund att ÄtgÀrda felet. Ingen kompensation eller ersÀttning kan dÄ betalas ut.
- Spara alla produkter och emballage sÄ att fraktbolaget kan besiktiga vid behov. Eventuellt behöver du inkomma med foton pÄ det skadade godset/emballaget sÄ dokumentera vÀl. AvsÀndaren, i detta fall vi pÄ Kayakstore.se, ansvarar givetvis för att försÀndelsen har paketerats pÄ rÀtt sÀtt.
Om varan/varornas emballage har en synlig skada Àr det viktigt att du ber utlÀmningsstÀlle eller chauffören att dokumentera den. Det Àr ditt ansvar att dokumentera godset nÀr du tar emot det, kvittera inget gods förens du kan fÄ lÀgga en kommentar / fotografera skadorna.
Returer och à ngerrÀtt
-
Du har alltid 14 dagars ÄngerrÀtt (öppet köp) pÄ Kayakstore.se i enlighet med distans- och hemförsÀljningslagen. Vill du nyttja ÄngerrÀtten behöver du kontakta oss och meddela att du vill Ängra ditt köp inom 14 dagar, rÀknat frÄn dagen du tagit emot varan. Returfrakten betalas av dig som kund, och du kommer att fÄ instruktioner av oss hur du gÄr tillvÀga nÀr du har meddelat att du vill Ängra köpet.
-
För mindre paket Àr kostnaden för returfrakten 150kr och för större skrymmande paket tar vi ut en avgift pÄ 350kr. Det högre beloppet avser paket som har en volymvikt över 3kg.
-
Kayakstore kan ej acceptera returer som skickas via ombud eller returer vi ej blivit informerade om innan.
-
För frakter som tagits upp pÄ offert, pÄ begÀran av kund, exempelvis kajaker eller elmotorer sÄ Àr kunden ansvarig för att bekosta returfrakten vid ÄngerrÀtt. Kayakstore.se kan vid detta tillfÀlle agera bokare av frakt men kostnaden dras av frÄn köpesbeloppet innan Äterbetalning, denna summa kan skilja sig frÄn gÄng till gÄng och Kayakstore kommer meddela denna kostnad innan en bokning genomförs.
-
Varan skall vara i nyskick och skickas tillbaka i originalförpackning, med tillhörande emballage. Vi ansvarar inte för varan under leveransen. Om varan skadas eller kommer bort pÄ grund av vÄrdslöshet förlorar du ÄngerrÀtten. NÀr vi mottagit varan fÄr du tillbaka dina pengar inom 7 arbetsdagar.
-
Ă ngerrĂ€tten kan inte hĂ€vdas genom att lĂ„ta bli att hĂ€mta ut ett paket. Paket som inte löses ut debiteras en hanteringsavgift. Du kan heller inte hĂ€vda din Ă„ngerrĂ€tt genom att inte vara pĂ„ plats i ditt hem nĂ€r varor levereras direkt tid enligt avtalad tid. I sĂ„dana fall debiteras du Ă€ven en avgift enligt den som fraktföretaget tar ut. Vid ej uthĂ€mtat paket frĂ„n ombud debiteras kunden en kostnad för att tĂ€cka returfrakt samt tillĂ€gget för ej uthĂ€mtat paket, detta uppgĂ„r till 395kr för mindre ordrar och 495kr för ordrar som överstiger 5000kr brutto.Â
*Undantaget frÄn ÄngerrÀtten Àr personligt anpassade produkter eller varor som inte kan lÀmnas tillbaka med bruten försegling. Exempel pÄ detta kan vara en mÄtt-anpassad torrdrÀkt eller liknande. Vid specialbestÀllningar eller bestÀllningsvaror gÀller ej öppet köp eller bytesrÀtt. OBS! Detta kan exempelvis vara kajaker i vissa modeller / fÀrger som inte tillhör standardsortiment, som pÄ bestÀllning av kund har fraktats hem.
BytesrÀtt & Retur
Om du Ängrar ditt köp och vill byta ut varan mot en annan bekostar vi returfrakten om du meddelar oss detta inom 30 dagar frÄn och med dagen du tagit emot varan. Varan ska vara oanvÀnd, i nyskick och skickas tillbaka i originalförpackningen, Kontakta oss för instruktioner om hur du skickar tillbaka varan. Information om vilken vara den ska bytas ut till ska ingÄ vid kontakten vid returen och hanteras dÀrefter.
Returfraktsedel
Vi skickar med en retursedel med varje bestĂ€llning, men om det Ă€r sĂ„ att du blivit av med din retursedel kan du enkelt ladda ner en ny hĂ€r som du sjĂ€lv skriver ut och fyller i.Â